PERTUBUHAN BELIA ISLAM BERSATU

PERTUBUHAN BELIA ISLAM BERSATU

CAWANGAN JOHOR

CAWANGAN JOHOR

Saturday, July 4, 2009

MAKLUMAT 313

Tujuan 313 di tubuhkan adalah untuk menyatukan umat islam dan membangkitkan semangat islam di kalangan anak2 muda dan semua peringkat usia. Ramai yg bertanya munkin... kenapa 313 lain mcm jer !

Ha untuk pengetahuan anda 313 ni di petik dari kemenangan islam yang pertama,iaitu perang badar,jumlah tentera pada masa tu 313 orang,jadi simbol 313 tu di ambil untuk memperingati perang badar dan juga kemenangan tersebut. Semoga semangat dan juga matlamat perjuangan umat islam kini tidak akan tersasar atau tersimpang dari yg benar. Apa-apa pun kita sekadar merancang, tidak ada sesiapa pun yang merancang untuk gagal kan! kalau gagal merancang ada la. Semoga penubuhan 313 ini akan menjadi satu landasan untuk masyarakat islam global menuju kejayaan. Insyaallah marilah kita bersama-sama merancang ke arah kejayaan. Semoga usha kita akan biberkati oleh ALLAH SWT Amin.

313 juga adalah jumlah para2 nabi. Juga Insyaallah semoga dengan penubuhan 313 ini akan dapat mencapai matlamat utama kita iaitu bersatu dan tumpukan ekonomi untuk tolong bangsa sendiri,kalau bangsa lain boleh tolong bangsa dia kenapa melayu tak boleh tolong bangsa sendiri.

313 ini ditubuhkan pada tahun 2008 oleh Jeneral utk menyatupadukan semua umat islam terutamanya golongan muda yg bnyk terpesong daripada akidah. Golongan muda masa kini bnyk tercenderung dlm gejala tak sihat, bergaduh sesama sendiri, terikut anasir2 liar. Hal ini menyebabkan ISLAM sering di hina, di pijak oleh KAFIR!.

Kami ahli 313 tidak ada kaitan langsung dengan PEKIDA,PAPIM,MADA,PEWARIS,PROWARIS,PEKEMA,SERANGKAI 3,YAKUZA,PEKIMA,HINDRAF,WAYUSHA,06,08,21,24,30,36,360,363,369,77,99,108,205,6666 dan sebagainya.Kami bukan Kongsi Gelap tapi Kami pertubuhan Islam seperti HAMAS.

Matlamat kami adalah untuk mempertahankan ISLAM, menyatukan anak2 bangsa melayu terutama golongan muda, bersama-sama mengembangkan syiar ISLAM dgn lebih luas.Selain itu, perjuangan Tentera 313 adalah kerana ALLAH SWT!, kami ahli 313 mahu membantu bangsa melayu yg di tindas, di hina.Kami tak mahu anak2 muda melayu terlibat dgn gejala tak sihat.

Kami beranggapan bahawa anak2 muda melayu yg terjebak dlm gejala x sihat merupakan anak2 muda yg memalukan bangsa mereka sendiri, menjatuhkan maruah ISLAM dan memberikan pandangan negatif terhadap orang2 kafir. Sebahagian Anak2 muda sekarang makin taksub dengan anasir-anasir luar. Intiharnya, kami ahli 313 berharap umum memahami maksud 313, paham matlamat kami dan umum mesti berfikiran luas dan positif. Marilah bersama-sama kita mengembangkan lagi syiar ISLAM dengan lebih luas!. Mudahan bangsa melayu menjadi bangsa yang cemerlang dan contoh pada masa akan datang!.

Aktiviti 313 adlh sprti berikut; -Kelas Mengaji Al Quran di KGB(secara percuma) -Majlis Syura -Majlis Rumah Terbuka -Dana Kebajikan / Ekonomi > sedekah,derma kpd rakyat Islam khususnya saudara seislam di Palestin. -Perjumpaan antara ahli negeri @ luar negeri-Majlis Tahlil, Membantu di Majlis Knduri ahli, Kaunseling, Perjmpaan dengan Wakil @ Jeneral, dsb.

3 comments:

  1. Assalamualaikum... bagus pertubuhan nie nak naikkan semangat belia2 Islam.. Masa dah Hampir.. perang dunia ke3 dah hampir.. kiamat dah hampir.. teruskan lah perjuangan kamu... jangan sekerat jalan jerk... abg nak tambah skit.. 313 tentera Islam bukan mase perang badar sahaja.. tp pada akhir zaman tentera islam juga seramai 2 sebelum yg lain mengikuti utk menegakkan syiar Islam... tentera Islam 313 org nie berasal dari puak Bani Tamin.. puak nie sekarang berada di merata pelusuk bumi ini... ini kerana selepas perang puak nie telah berpecah bagi mengelakkan di jumpai oleh puak2 yahudi.. cuba ler adik cari tentang puak nie... pada perang dunia ke3 puak nie akan bersatu menegakkan islam bersama2 Iman Mahadi dan Nabi Isa.. lau nak cerita byak.. ahli pertubuhan nie dah lebih 313 org ker?

    ReplyDelete
  2. knape bru skang sy dgr p'tubuhan ni?
    brape umo presiden p'tbuhan nie?

    ReplyDelete
  3. Berdaftar kah pertubuhan ini dengan ROS?

    ReplyDelete